Senior
ombudsman

Sdružení českých spotřebitelů

Šmejdi mění taktiku. Nabízejí rozbor vody, zakládají personální agentury

Nepoctiví obchodníci, jejichž důvěřivé oběti často končí s vysokými dluhy, se vedle předváděcích akcí přeorientovali i na nové metody „podnikání“.

Provádějí například rozbory vody nebo si zakládají personální agentury, které nabízejí seniorům práci s podmínkou odebrání různého zboží.
Donedávna to byly zejména předváděcí akce, kam organizátoři sezvali na základě inzerátů nebo fingovaných výher především seniory a „masírovali“ je přednáškami o zázračných hrncích, zdravotních pomůckách nebo filtrech do vodovodů.
S novelou zákona, která v roce 2014 zavedla ohlašovací povinnost pro pořadatele těchto akcí, se šmejdi, jak se těmto nepoctivým obchodníkům díky dokumentu Silvie Dymákové začalo říkat, částečně pustili i do dalších oblastí.

Více o nových praktikách „šmejdů“ v článku Filipa Horáčka na idnes.cz.

Šmejdi mění taktiku. Nabízejí rozbor vody, zakládají personální agentury

zavřít

03. 02. 2016 14:09